Gespecialiseerd in borstvoeding
Voorbereid vanaf je zwangerschap!

Questions?

Achter deze webshop staat een gemotiveerd team dat het allerbeste wil voor haar online klanten, want we wéten hoe moeilijk het soms kan zijn om met een pasgeboren baby (of dikke buik) te gaan winkelen.

Daarom hechten we net zoveel belang aan onze online-klanten als aan de klanten die wel tot in één van onze winkels geraken. We willen ons engageren om te werken aan een continue verbetering van de online-winkel.

Wil je ons iets laten weten, ondervind je een probleem of heb je een vraag waar je niet onmiddellijk het antwoord op vindt in onze FAQ sectie, blijf er niet mee zitten en vul asjeblieft onderstaand formulier in. We komen bij je terug, nog voor je blueberrypie hebt kunnen zeggen !

Roeline & team

Indien je via telefoon gecontacteerd wilt worden, laat dan je telefoonnummer achter
Veelgestelde Vragen

Onderstaand vind je een antwoord op de meest gestelde vragen. Aarzel a.u.b. niet om ons te contacteren indien je in deze lijst geen antwoord vindt, we zijn er uiteraard om je te helpen!! (Niet zeker of we een antwoord hebben voor de opwarming van de aarde, helaas.) We onderhouden deze pagina om te zorgen dat de laatste informatie beschikbaar is.

Bestellen & Afrekenen

Moet ik een gebruikersnaam aanmaken om te kunnen bestellen?

Persoonlijk vinden wij het aanmaken van gebruikersnamen een verschikkelijke bezigheid. Dus nee, je bent niet verplicht een gebruikersnaam aan te maken alvorens te bestellen.

Voor goed georganiseerde mensen die houden van gebruikersnamen en wachtwoorden, genereren wij automatisch een gebruikersnaam en wachtwoord nadat je je eerste bestelling hebt geplaatst. Wij sturen deze gegevens door naar het e-mail adres dat je gebruikt bij de bestelling.

Bij volgende bestellingen kan je meteen deze gebruikersnaam en wachtwoord gebruiken. Dit laat ons toe je gegevens reeds in te vullen bij het afrekenen, wat je winkelervaring aangenamer maakt. Maar dit is niet verplicht. Jij kiest.

Kan ik hulp krijgen voor mijn bestelling?

Je eerste bestelling on-line? Heb je extra info nodig? We zijn er om te helpen. Bel ons van maandag tot en met vrijdag, van 9 tot 17 uur op het nummer +32 (0)16 15 15 00 of e-mail ons op webshop@boobs-n-burps.be. Raadpleeg a.u.b. ook onze FAQ voor een ruim gamma aan antwoorden!

Is mijn product gegarandeerd op voorraad en verstuurd binnen een paar dagen?

Onze lieftallige beheerders van de webshop doen hun uiterste best om onze stockvoorraad correct weer te geven in de webwinkel. Wanneer je een product kan toevoegen aan je winkelwagentje, zijn we er bijna zeker van dat wij het in voorraad hebben.

Uitzonderlijk is het echter mogelijk dat we je bestelling niet onmiddellijk kunnen verwerken. In dit geval zullen wij contact met je opnemen om je te informeren over de status van je bestelling en de geschatte levertermijn. Dit is de uitzondering, niet de regel. Het werkt voor ons en voor jou een stuk sneller als je bij je bestelling ook je telefoonnummer invult !

Kan ik de details van mijn vorige orders raadplegen?

Jazeker. Wanneer je je aanmeldt in de webwinkel met je gebruikersnaam en wachtwoord, kan je de volledige historiek van je bestellingen bij ons raadplegen.

Hoe weet ik hoeveel ik moet betalen?

Zoals je al kon verwachten, berekenen we dit soort dingen automatisch voor je. Alle details zijn beschikbaar in je winkelwagen.

Verzendkosten (indien van toepassing : alle bestellingen van € 40 of meer worden gratis verzonden naar België en Nederland / alle bestellingen van € 75 of meer worden gratis verzonden naar Luxemburg, UK -Gibraltar, Kanaaleilanden en Ierland niet inbegrepen-, Duitsland en Frankrijk) worden toegevoegd bij het afrekenen. Zie vragen over 'verzendkosten' hieronder voor meer informatie. Al onze prijzen zijn inclusief BTW.

Kan ik gebruik maken van een cadeaubon on-line?

Onze cadeaubonnen zijn standaard geldig in al onze bakstenen winkels. Wens je cadeaubon aan te kopen die geldig is in onze online shop, vermeld dit dat zeker bij je bestelling. Heb je een cadeaubon ontvangen die je wil gebruiken op onze webshop? Dan horen wij dit graag van jou via een e-mail naar webshop@boobs-n-burps.be. Wij maken jouw bon dan klaar voor online gebruik.

Kan ik mijn bestelling laten inpakken in geschenkverpakking?

Jazeker. Selecteer het tabblad "kadoverpakking" tijdens het uitchecken. Ook kan je optioneel een kleine boodschap achterlaten voor de ontvanger van het geschenk. Wij pennen dit dan over op een mooi Boobs 'n Burps-kaartje.Voor deze optie rekenen wij € 2,50 aan. Dit bedrag zal automatisch toegevoegd worden aan het totaalbedrag van je bestelling. Indien je wenst dat wij je bestelling naar een vriend sturen als geschenk, moet je diens adres invoeren als leveringsadres en je eigen adres als het facturatie-adres.We zorgen er dan voor dat het kado zonder pakbon en mooi verpakt aan de gelukkige wordt afgeleverd! Gegarandeerd een success!

Kan ik specifieke opmerkingen toevoegen aan mijn bestelling?

Jazeker. Bij het uitchecken, heb je meerdere tabbladen, waaronder 'Opmerkingen'. Je kan hier je opmerkingen of commentaar kwijt. Wij zullen hiermee rekening houden bij het verwerken van je bestelling. Voor vragen, neem gerust contact met ons op van maandag tot en met vrijdag, van 9 tot 17 uur op het nummer +32 (0)16 15 15 00 of e-mail ons op webshop@boobs-n-burps.be .

Zijn de prijzen in de winkels identiek aan die online ?

Nee, niet noodzakelijk. Onze producten worden verkocht aan dezelfde kleinhandelsprijzen, in de webshop en in de winkel. Tijdens koopjesperiodes en bij acties kunnen de kortingen echter verschillen door technische beperkingen van onze webshop. In de webshop zijn wel specifieke acties die niet in de winkel lopen, deze zijn gemerkt door het logo "webshop Only".

Verzending & Levering

Hoe lang duurt het om mijn bestelling te ontvangen?

Wij doen ons best om alle bestellingen zo snel en nauwkeurig mogelijk te verwerken.

Normaal gezien zullen wij je bestelling verzenden binnen de 5 werkdagen. Afhankelijk van je woonplaats en de wijze van verzending, neemt het transport 1 tot 3 werkdagen in beslag, van verzending tot ontvangst.

Houd er rekening mee dat een betaling via overschrijving (in plaats van debit of kredietkaart) pas verwerkt kan worden na ontvangst van je betaling op onze bankrekening. Boobs-’n-Burps kan niet instaan voor de tijd tussen het plaatsen van je bestelling en ontvangst van je betaling.

Wat is jullie verzendprocedure?

Voor het verzenden werken wij samen met Bpost. Vertrekt je pakketje naar het buitenland? Dan wordt deze afgeleverd door een transportfirma uit het land van bestemming. Wij gebruiken altijd een beveiligde, verzekerde en traceerbare verzendmethode die een handtekening bij aflevering van het pakket vereist.  U moet er daarom voor zorgen dat er iemand beschikbaar is om het pakket in ontvangst te nemen op het door je gevraagde leveringsadres. Als er niemand thuis is, zal je hiervan bericht ontvangen van de koerier. Bij onze Belgische klanten zal er een kaartje in de brievenbus zitten, zodat je jouw pakketje kan oppikken in een Bpost-kantoor of Bpost-punt. Wanneer je pakketje niet wordt afgehaald, zal deze teruggezonden worden naar ons. In dit geval kunnen extra verzendkosten aangerekend worden.

Naar welke landen verzenden jullie?

Wij verzenden naar België (natuurlijk!), Nederland, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland en UK (Gibraltar, Kanaaleilanden en Ierland NIET inbegrepen). Verzendkosten variëren, afhankelijk van het land van bestemming.

Woon je in een ander land? Of wil je een pakketje laten afleveren bij een vriend(in) in een ander land? Neem dan contact met ons op via webshop@boobs-n-burps.be en we bekijken wat we kunnen doen!

Hoeveel bedragen de verzendkosten?

  • NAAR BELGIË EN NEDERLAND

Voor alle bestellingen van € 40 of meer, bieden wij gratis verzending. Voor andere bestellingen geldt een vaste verzendkost van € 6,50. Indien van toepassing, zullen de verzendkosten automatisch verschijnen in je winkelwagen en toegevoegd worden aan het totaalbedrag van je bestelling.

  • NAAR LUXEMBURG

Voor alle bestellingen van € 75 of meer, bieden wij gratis verzending. Voor andere bestellingen geldt een vaste verzendkost van € 9,50. Indien van toepassing, zullen de verzendkosten automatisch verschijnen in je winkelwagen en toegevoegd worden aan het totaalbedrag van je bestelling.

  • NAAR FRANKRIJK, DUITSLAND en UK (Gibraltar, Kanaaleilanden en Ierland niet inbegrepen).

Voor alle bestellingen van € 75 of meer, bieden wij gratis verzending. Voor andere bestellingen geldt een vaste verzendkost van € 12,50. Indien van toepassing, zullen de verzendkosten automatisch verschijnen in je winkelwagen en toegevoegd worden aan het totaalbedrag van je bestelling.

Bieden jullie gratis verzending vanaf een bepaald bedrag van de bestelling?

Ja, gratis verzending geldt voor bestellingen van € 40 of meer voor België en Nederland. Vanaf 75€ of meer voor Frankrijk, Luxemburg, Duitsland en UK (Gibraltar, Kanaaleilanden en Ierland NIET inbegrepen). 

Kan je de bestelling naar een ander adres laten sturen?

Jazeker. Bij het invoeren van je gegevens, kan je een verschillend leveringsadres en facturatieadres opgeven. Het facturatieadres wordt gebruikt op je pakbon, terwijl het leveringsadres wordt gebruikt om je bestelling af te leveren (of wat had je verwacht?). Verzendkosten worden altijd berekend op basis van het adres waar de levering plaats vindt.

Dit laat je toe om bv. het volgende te doen:

  • Je kan een pakket laten afleveren op je werk, waar steeds iemand beschikbaar is om te tekenen voor ontvangst van het pakket;
  • Je kan je bestelling laten versturen als geschenk naar een vriend(in). De ontvanger zal (uiteraard) niet zien hoeveel je hun vriendschap waardeert (behalve als je wenst dat wij de factuur meesturen natuurlijk!). Vergeet niet de ‘geschenk’ optie te selecteren bij het uitchecken.

Kan ik een geschenk laten opsturen naar een vriendin?

Jazeker! Vergeet niet het adres van die vriendin als het leveringsadres en je eigen adres als facturatieadres in te voeren tijdens het uitchecken.

Als je wenst, kan je het geschenk mooi laten inpakken, door de ‘geschenk’ optie te selecteren bij het afrekenen. Wij zullen ervoor zorgen om het pakket te leveren zonder factuur, en mooi verpakt om je te laten schitteren!

Kan ik mijn bestelling laten inpakken als een cadeautje?

Jazeker. Selecteer het tabblad "kadoverpakking" tijdens het uitchecken. Ook kan je optioneel een kleine boodschap achterlaten voor de ontvanger van het geschenk. Wij pennen dit dan over op een mooi Boobs 'n Burps-kaartje.Voor deze optie rekenen wij € 2,50 aan. Dit bedrag zal automatisch toegevoegd worden aan het totaalbedrag van je bestelling. Indien je wenst dat wij je bestelling naar een vriend sturen als geschenk, moet je diens adres invoeren als leveringsadres en je eigen adres als het facturatie-adres.We zorgen er dan voor dat het kado zonder pakbon en mooi verpakt aan de gelukkige wordt afgeleverd! Gegarandeerd een success!

Kan ik de status van mijn bestelling on-line volgen?

Jazeker. Wanneer je je aanmeldt in de webwinkel met je gebruikersnaam en wachtwoord, kan je kijken naar de status van je bestelling(en), alsook de details van je andere bestellingen bij ons raadplegen. Indien je vragen hebt over de status van je bestelling, kan je met ons contact opnemen van maandag tot en met vrijdag, van 9 tot 17 uur op het nummer +32 (0)16 15 15 00 of een e-mail sturen naar webshop@boobs-n-burps.be.

Zijn jullie bezorgd om het milieu of kan jullie dat weinig schelen?

We hebben nare dromen over CO2 en de opwarming van de aarde.  Dus ja, we doen ons best om ons als verantwoord bedrijf op te stellen. Ons karton is ecologisch verantwoord. We vermijden lege volumes in onze dozen om verzendingen te optimaliseren. En natuurlijk bespaart een on-line bestelling jou een trip naar de winkel! Zodra we een beursgenoteerd bedrijf worden, publiceren we een lang Corporate Responsibility Report!

Terugzenden & Ruilen

Kan ik afgeprijsde artikelen ruilen of terugbetaald krijgen?

 Afgeprijsde artikelen kunnen geretourneerd worden naar onze webshop net zoals andere artikelen.

Wanneer mag ik de terugbetaling verwachten?

Je mag de terugbetaling verwachten binnen de 30 dagen. Wij tellen vanaf het moment dat het teruggezonden pakket bij ons is gearriveerd en verwerkt. 
 

Naar waar mag ik het pakje terug zenden?

Je mag het pakje terug zenden naar onze webshop op volgend adres:

Boobs 'n Burps N.V.

Engels Plein 31
3000 Leuven
België

Bij vragen mag je ons nog steeds contacteren via e-mail: webshop@boobs-n-burps.be.

Vergeet ook zeker niet het retourformulier ingevuld in je pakketje bij te stoppen. Zo kan jouw retour sneller en correcter behandeld worden. 

Kan ik producten van mijn bestelling terugzenden?

 Jazeker. Wanneer de maat niet goed is of het product je niet bevalt, kan je alle nieuwe, ongebruikte, ongedragen en ongewassen artikelen in hun originele staat, zonder vlekken, in de originele verpakking, met intacte garantiezegel (indien van toepassing, bijvoorbeeld bij een doos borstcompressen), en met de labels er nog aan, naar ons terugsturen. Terugzendingen zijn mogelijk tot 14 kalenderdagen na ontvangst van je bestelling. Om hygiënische redenen kunnen kolven, kolfonderdelen, borstvoedingshulpmiddelen en slips niet teruggezonden worden indien ze gebruikt zijn, de verpakking geopend is en / of het garantiezegel verbroken is. Voor onze retourvoorwaarden kan je steeds terecht op ons retourformulier of in onze algemene verkoopsvoorwaarden.

Wat is de procedure om producten van mijn bestelling terug te zenden?

Je hebt tot 14 kalenderdagen tijd om producten naar ons terug te sturen. Wij verzoeken je vriendelijk om contact met ons op te nemen via webshop@boobs-n-burps.be alvorens producten terug te zenden of te ruilen.

In je bericht moet je de volgende informatie meegeven:

  • je volledige naam
  • je bestelnummer (dit staat vermeld in de mails die je van ons ontving)
  • of je het / de artikel(s) wenst te ruilen, of je wenst te worden terugbetaald op een bepaald rekeningnummer
  • welke alternatieve artikel (s) je wenst te ontvangen, indien van toepassing
  • de redenen voor het ruilen of terugzenden (je opmerkingen zijn zeer nuttig voor ons).

Stop bij je verzending steeds een volledig ingevuld retourformulier. Zo kunnen we je pakketje sneller en correcter behandelen. Indien mogelijk: hergebruik a.u.b. de doos voor de terugzending! Voor het terugzenden van je pakje, raden wij je ten stelligste aan om een traceerbare en verzekerde verzendingsmethode te gebruiken. Zo weet je wanneer wij je pakje hebben ontvangen en ben je verzekerd tegen eventuele schade tijdens het transport.

Wie betaalt voor de retourzending?

Als wij een fout hebben gemaakt, of indien een artikel beschadigdontvangt, betalen wij de retourzending. We sturen je via e-mail een gratis verzendlabel toe. In andere gevallen ben je zelf verantwoordelijk voor het organiseren van de retourzending en kunnen wij je niet vergoeden. Voor het terugzenden van je pakje, raden wij je ten stelligste aan om een traceerbare en verzekerde verzendingsmethode te gebruiken. Zo weet je wanneer wij je pakje hebben ontvangen en ben je verzekerd tegen eventuele schade tijdens het transport.

Wie zal betalen voor een bijkomende levering, als ik graag een vervangend product ontvang?

 Als wij een fout hebben gemaakt, of indien een artikel beschadigd is, betalen wij de retourzending. We versturen je per e-mail een gratis verzendlabel toe.

Als je een artikel wilt ruilen voor hetzelfde model, maar een andere maat of kleur, dan betalen wij de aanvullende verzending naar je toe, met een maximum van één bijkomende verzending per order. Merk op dat wij de initieel bestelde goederen terug moeten hebben ontvangen vooraleer we de bijkomende verzending met je vervangend(e) product(en) kunnen opsturen.

Product & Assortiment Informatie

Wat als ik een artikel op een andere webshop goedkoper vind ?


Boobs-'n-Burps volgt een eerlijk en duurzaam prijsbeleid. Regelmatig doen we een actie of een tijdelijke promo om samen met onze leveranciers buitenkansen te creëren voor onze klanten. Systematisch stunten met prijzen doen wij bewust NIET. Ons geloof is dat uitstekende service, kundig advies en betrouwbare dienst-na-verkoop belangrijker zijn. Daarom kiezen wij voor faire prijzen die de waarde van onze goederen en onze diensten correct weergeven. Prijzen onder druk zetten is op lange termijn niet houdbaar; Iedere schakel in de keten (van productie tot detailhandel) moet op een leefbare manier vergoed worden voor zijn of haar inspanningen. Goedkoop is niet duurzaam en vooral maatschappelijk onverantwoord. Dit is onze visie - het staat je uiteraard volledig vrij er een andere op na te houden en elders te kopen. We zullen daarom niet minder van je houden. Wij begrijpen jou. Jij begrijpt ons.  Als je onze expertise, ons netwerk en bagage waardeert, koop je wel bij ons. Dankjewel daarvoor.

Voeren jullie verschillende producten on-line in in vergelijking met de winkel?

Het assortiment in onze webwinkel en in onze (fysieke) winkels is grotendeels gelijklopend en vergelijkbaar. De seizoenscollecties van kleding en lingerie staan - van zodra ze bij ons binnen zijn - ook online, tenmiste, dat is ons streven. Het uitproberen of huren van borstkolven is enkel mogelijk in de winkels, aan onze Milk Bar.

Is er een prijsverschil tussen de webshop en de winkel?

Neen. Onze producten worden verkocht aan dezelfde kleinhandelsprijzen, in de webshop en in de winkel. Voor bestellingen van minder dan €40 zijn extra verzendkosten van toepassing. In de webshop zijn wel specifieke acties die niet in de winkel lopen, deze zijn gemerkt door het logo "webshop Only".

Kan ik de producten in het echt zien?

Natuurlijk. Onze échte winkels hebben quasi alle producten op voorraad. Bovendien krijg je er de kans om kledij uit te proberen, de stof te voelen en, last but not least, nog gratis advies bovenop. Er gaat niets boven onze hulp en service in de winkel. We staan steeds tot uw dienst. Dus zeker de trip naar één van onze echte stenen winkels meer dan waard! Bezoek onze website (www.boobs-n-burps.be) voor meer informatie.

Is de webwinkel WYSIWYG (What You See Is What You Get – Wat Je Ziet Is Wat Je Krijgt)?

Groen is groen. Rood is rood.  Maar een computer scherm geeft nog steeds een andere weergave dan een menselijk oog in het echt. Foto's kunnen helaas de echte ervaring niet vervangen. Wij doen ons uiterste best om een product te beschrijven in al zijn details en zijn beschikbaar voor je vragen (contacteer ons), maar dit blijft een webwinkel: geen handen – geen ogen. Bij twijfel raden we je aan langs te komen en de producten uit te proberen in onze winkel. Ben je niet 100% tevreden en wil je graag je artikel omruilen of afzien van je aankoop? Lees dan zeker eerst onze retourvoorwaarden op ons retourformulier vooraleer je jouw bestelling plaatst.

Welke maat kies ik voor kleren?

In het algemeen, kan je je normale maat voor kleding selecteren, maar het is natuurlijk zo dat significante verschillen in maat kunnen optreden tijdens de zwangerschap. Als een merk of een specifiek item typisch kleiner of groter tailleren, is dit aangegeven in de informatie tabbladen van de specifieke producten in kwestie.

Maar dit blijft een webwinkel, geen handen - geen ogen. Bij twijfel raden we je aan langs te komen en de producten uit te proberen in onze winkel.

Bh Assistentie

Wat als mijn bh niet goed zit?

Als je bh niet goed zit, kan het verscheidene oorzaken hebben: 

  • Je omtrek zit goed en de cupmaat is te klein of te groot. Kies dan gewoon een andere cupmaat. Bijvoorbeeld: 80D wordt dan 80E of 80C.
  • Omtrek is te ruim en de cupmaat zit goed. Dan neem je een maat van omtrek kleiner en een cupmaat groter. Bijvoorbeeld: 80D wordt dan 75E. 
  • Omtrek is te ruim en de cupmaat is te klein. Neem dan een maat in omtrek kleiner en de cup 2x groter. Bijvoorbeeld: 80D wordt dan 75F. 
  • Omtrek is te ruim en de cupmaat te groot. Neem dan een maat in omtrek kleiner en de cup hetzelfde. Bijvoorbeeld: 80D wordt 75D. 
  • Omtrek en cupmaat zijn beide te krap. Hier ga je een maat in de omtrek groter en de cupmaat blijft gelijk. Bijvoorbeeld: 80D wordt dan 85D. 
  • Omtrek zit te krap en de cupmaat te groot. Neem dan een omtrek groter en de cupmaat 2x kleiner. Bijvoorbeeld : 80D wordt 85B. 

Nogmaals, bij twijfel raden wij je aan naar één van onze winkels te komen, waar we je kunnen meten en waar we je adviseren bij het vinden van de juiste maat voor jouw situatie. Hier staan we voor gekend! Onze professionele bh-passers staan er voor je klaar.

Welke maat van bh moet ik kiezen?

Goede vraag! Je borsten veranderen tijdens de zwangerschap en bij het geven van borstvoeding. De mechanismen achter deze veranderingen zijn niet weer te geven met pure exacte wetenschap. Het beste wat we kunnen doen is je te voorzien van een aantal richtlijnen, gebaseerd op een gemiddeld paar borsten en de gemiddelde vrouw. Bij twijfel raden wij je aan naar één van onze winkels te komen, waar we je kunnen meten en waar we je adviseren bij het vinden van de juiste maat voor jouw situatie. Hier staan we voor gekend!

Welke maat heb ik nodig als ik zwanger ben?

Hier moeten we meedenken met je groeiende borsten en anticiperen op melk die nog moet komen. Niet gemakkelijk ...

Onze vuistregels zijn de volgende:

  • Je borstomtrek zal met ongeveer 5cm of 1 maat toenemen
  • je cupmaat zal met 2 maten verhogen - 1 tijdens de zwangerschap en 1 na de bevalling

  Dus haal er even een goed passende bh bij van vóór je zwangerschap en reken uit.
bv. pre-zwanger 80C -> naar 85D / E

De meeste van onze voedingsbh's hebben een extra rij haakjes op de rug om een extra maat wat borstomtrek betreft toe te laten. Idealiter behoud je dus je pre-zwangerschap maat qua borstomtrek, aangezien je ribben uiteindelijk (soms na een week, soms na 6 maanden, ...) terug op hun normale plaats zullen komen te staan. Bij twijfel raden wij je aan om naar één van onze winkels te komen, waar we je kunnen meten en waar we je adviseren bij het vinden van de juiste maat voor jouw situatie. Hier staan we voor gekend! Onze professionele bh-passers staan er voor je klaar.

Welke maat heb ik nodig als ik borstvoeding geef?

Denk even na met ons mee over eb en vloed. Je borsten zijn op hun grootst tijdens de eerste week na de bevalling (normaal gesproken is het watermeloenenfeestje op dag 3 of 4 - maak je geen zorgen, ze gaan weg!). Hierna zal alles zich stabiliseren. Normaal verkleinen je maten naarmate je langer borstvoeding geeft, vooral na het introduceren van vaste voeding op 6 maanden. Meet jezelf wanneer je borsten vol zijn. Vergeet niet om nog ruimte in te rekenen om borstcompressen toe te voegen. Bij twijfel raden wij je aan naar één van onze winkels te komen, waar we je kunnen meten en waar we je adviseren bij het vinden van de juiste maat voor jouw situatie. Hier staan we voor gekend! Onze professionele bh-passers staan er voor je klaar.

Welke garantie geven jullie op bh maten?

We hechten extreem veel belang aan het aanpassen van de juiste maat bh. Een goede bh dient tot absoluut niets indien hij niet juist is aangemeten. Weggegooid geld …

Nogmaals, bij twijfel raden wij je aan naar één van onze winkels te komen, waar we je kunnen meten en waar we je adviseren bij het vinden van de juiste maat voor jouw situatie. Hier staan we voor gekend! Onze professionele bh-passers staan er voor je klaar.

Hoe meet ik mijn maat?

Je kunt zelf je maat meten met behulp van de onderstaande instructies. Dit geeft je je huidige bh-maat. Het is belangrijk op te merken dat je borsten veranderen: tijdens je zwangerschap en tijdens de periode van borstvoeding.

Er zijn 2 elementen die samen je bh maat opmaken:

  • je borstomtrek: dit geeft weer hoeveel ruimte je nodig hebt om een bh op je rug aan te passen. De juiste maat is hierbij belangrijk voor een goede ondersteuning van je borsten.
  • je cupmaat: hoeveel borst je eigenlijk hebt (hoe groot ze zijn dus …).


Om je borstomtrek te meten, trek je het meetlint onder je borsten rond je ribbenkast. Het lint moet net onder je buste zitten aan de voorzijde, en moet vlak en recht over je rug lopen. Trek het lint strak en noteer het resultaat (in centimeters). Laat je armen ontspannen hangen en meet op je blote huid. En ja, je hebt gelijk, het is misschien handig om iemand anders dit te laten doen ...

Opmerking: het kan zijn dat je vertrouwd bent met de Franse maten. Deze zijn +15cm (enkel voor je borstomtrek). Dus geen paniek, je bent niet gigantisch gekrompen!


Voor je cupmaat herhaal je de meting, maar deze keer over het grootste deel van je borsten. Zorg ervoor dat het meetlint vrij los gehouden wordt. Je kan je cupmaat terugvinden in onderstaande tabel, en wel als volgt: je begint door in de linkerkolom je borstomtrek te selecteren. Volg deze rij tot je je cupmaat in centimeters tegenkomt. Als je deze kolom nu tot boven volgt, vind je je cupmaat. Bijvoorbeeld, als je borstomtrek 75 is, en je cupmaat meting 94cm, heb je een 75E.

Opmerking: Dit is niet zo gemakkelijk als het lijkt! Afhankelijk van de vorm van je borsten en de meetnauwkeurigheid, kan dit merkwaardige resultaten opleveren. Gebruik je ogen (en je hersenen – jazeker, je kan het!). Levert dit een grotere maat op dan je normale cupmaat? Zo ja, hoeveel? Haal gerust ook andere bh's uit de kast en vergelijk de maten.

  B C D E F G H I
Borstomtrek (cm) Cupmaat (cm)
70 82-83 84-86 87-89 90-91 92-94 95-96 97-99 100-101
75 87-89 90-91 92-94 95-96 97-99 100-101 102-104 105-106
80 92-94 95-96 97-99 100-101 102-104 105-106 107-109 110-111
85 97-99 100-101 102-104 105-106 107-109 110-111 112-114 114-115
90 102-104 105-106 107-109 110-110-1 112-114 115-116 117-119 120-121

Bij twijfel raden wij je aan om naar één van de winkels te komen, waar we je kunnen meten en waar we je adviseren bij het vinden van de juiste maat voor jouw situatie. Hier staan we voor gekend! Onze professionele bh-passers staan er voor je klaar. 

Hoe zit het met Europese maten en Franse maten?

Wij werken met Europese maten. Mocht je vertrouwd zijn met Franse maten, deze zijn +15 cm voor je borstomtrek (dus een Franse maat 90 is een Europese maat 75). Geen paniek, je bent niet gigantisch gekrompen! Neem even een kijkje in een van je bh’s en je ziet: EUR en FR.

Betaling & Facturatie

Ik verhuis / woon in het buitenland. Kan ik btw recupereren ?

Wie producten, aangekocht bij Boobs-'n-Burps, voorgoed meeneemt naar het buitenland, kan de btw daarop recupereren. Zorg dat je je factuur laat afstempelen bij de douane als bewijs van export en stuur die terug naar : Boobs-'n-Burps, Engels Plein 31, 3000 Leuven, Belgïe en dan doen wij het nodige. Simpel !

Op welke manieren kan ik betalen?

Eenvoudig, supersnel en volledig beveiligd: je kiest ervoor om onmiddellijk te betalen on-line. Wij bieden je de volgende on-line betalingsmogelijkheden: je kunt betalen met Bancontact / MisterCash (voor België) of met kredietkaart (Visa, Maestro en MasterCard). Onze Nederlandse klanten kunnen ook kiezen voor het betalen via ideal.

Langzamer en in meerdere stappen: je kan ervoor kiezen om te betalen via (internationale) overschrijving / bankgiro, met behulp van je reguliere bankrekening. Tijdens het afrekenen, gebruik je de 'Betalingsopties' tab om aan te geven dat je een overschrijving wenst te gebruiken. Je ontvangt van ons een e-mail met alle benodigde betalingsgegevens en moet betalen binnen 3 dagen. Afhankelijk van je bank en je woonplaats, kan het nog eens 3 dagen duren alvorens het geld op onze rekening verschijnt. Je bestelling wordt pas verwerkt zodra wij je betaling hebben ontvangen. Helaas kunnen we niet garanderen hoe lang het zal duren om de betaling in te geven en beide betrokken banken hun werk te laten doen. Indien wij je betaling niet op onze rekening hebben ontvangen een week nadat je je bestelling hebt geplaatst, zien wij ons genoodzaakt om je bestelling te annuleren. We zullen je hierover uiteraard informeren.

Tijdens het afrekenen word ik doorgestuurd naar de website van Ogone om mijn betaling uit te voeren. Is dit normaal?

Ja. Voor onze on-line betalingen maken wij gebruik van de gespecialiseerde, beveiligde service van Ogone, een on-line payment provider. Tijdens het afrekenen, wordt je inderdaad naar de beveiligde website van Ogone geleid om je betaling te verwerken. Zodra je betaling is voltooid, keer je terug naar de Boobs-’n-Burps webshop.

Voor meer informatie over Ogone kan je terecht op www.ogone.com , waar je uitgebreide informatie kan vinden over de veiligheid van je on-line transacties.

Krijg ik een officiële BTW-factuur voor mijn bestelling?

Ja, indien je dit wenst. Tijdens het afrekenen, kan je een factuur aanvragen en de gegevens van je bedrijf en het benodigde BTW-nummer (indien van toepassing natuurlijk). Wij sturen je factuur op per post binnen de 30 dagen.

Beveiliging

Hoe beveiligen jullie mijn persoonlijke gegevens?

Indien je ons je persoonlijke gegevens doorstuurt, gebruiken wij altijd coderingstechnieken en technologieën die standaard worden geacht binnen de IT-sector. Je gebruikersgegevens zijn beschermd door het wachtwoord van je keuze. Wij hebben de vereiste maatregelen getroffen om het verlies, het onrechtmatig gebruik of wijziging van de gegevens die wij ontvangen op onze website, in onze webwinkel of in onze winkel te voorkomen.

Indien wij kritieke informatie (zoals financiële informatie) ontvangen of overdragen, gebruiken wij altijd een beveiligde server. Voor meer informatie, gelieve ons Privacy Beleid te raadplegen.

Is betalen via de website veilig?

Ja. Voor onze on-line betalingen maken wij gebruik van de gespecialiseerde, beveiligde service van Ogone, een on-line payment provider. Voor meer informatie over Ogone kan je terecht op www.ogone.com , waar je uitgebreide informatie kan vinden over de veiligheid van je on-line transacties.

Tijdens het afrekenen, wordt je naar de beveiligde website van Ogone geleid om je betaling te verwerken. Zodra je betaling is voltooid, keer je terug naar de Boobs-’n-Burps webshop.

Beheer

Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten. Wat moet ik doen?

Wanneer je je eerste bestelling plaatst, genereren we automatisch je gebruikersnaam en wachtwoord. Beide worden naar je toe gemaild. Indien je deze mail nog hebt, vind je je gebruikersnaam hierin terug.

De e-mail niet teruggevonden? Geen probleem. Weet je nog het email-adres dat je hebt gebruikt om je bestelling te plaatsen? Volg de onderstaande procedure om je wachtwoord te resetten (zie 'Ik ben mijn wachtwoord vergeten.'). Je krijgt je gebruikersnaam terug in het bijhorende proces.

Kan je je niet herinneren welk email-adres je hebt gebruikt? Hm, onze creatieve ideeën raken stilaan uitgeput. Je kan dan gewoon een nieuwe gebruikersnaam aanmaken tijdens de check-out. Misschien is het nuttig om de bevestigingsemail met je gebruikersnaam nu bij te houden ...

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat moet ik doen?

Maak je geen zorgen. We hebben hier geautomatiseerde procedures voor. Ga gewoon naar de Login pagina en selecteer 'Een nieuw wachtwoord aanvragen'. Voer het emailadres dat je gebruikt voor je bestellingen of je gebruikersnaam in en je krijgt van ons een een e-mail met de procedure om je wachtwoord te veranderen.